OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
U kapel, jakou byli BRUTAL TRUTH jste si mohli být vždy jisti, že na každé další nahrávce přijdou s něčím novým, neotřelým a překvapivým. V mém osobním žebříčku počinů této kapely sice už asi navždy bude kralovat šílený debut „Extreme Conditions Demand Extreme Responses“ z roku 1992, avšak ani tento následovník v ničem nezaostává a troufám si tvrdit, že jeho kvality se naplno projevují hlavně s rostoucím věkem a děním na scéně.
BRUTAL TRUTH totiž dokázali touto deskou přinejmenším velmi výrazným způsobem ovlivnit mnohé další v extrémním metalu se vyžívající bandy. Zatímco již zmiňovaný debut (i jeho recenze se brzy dočkáte) vládl na poli klasicky pojatého grindcore a udivoval svojí až za hranici tehdejších měřítek sahající agresivitou a energií, jeho následovník jde na to trošku jinak. Skupina si i nadále zachovala svůj extrémistický přístup a i nadále se vyžívá ve vysokorychlostních skladbách. Už hned první kousek pojmenovaný „Collapse“ však šokuje na poměry BRUTAL TRUTH velmi pomalým až valivým tempem. Skladba lehce ovlivněná doom metalem však znamená jen předzvěst před vpádem zdivočelých šelem. Hned po ní totiž přichází nezřízená smršt a vy si uvědomíte, že tato čtveřice může znít ještě extrémněji, ještě neučesaněji a ještě více chaoticky, než tomu bylo na předchozím albu.
A čím tedy dokázali BRUTAL TRUTH ovlivnit tehdejší scénu? V první řadě to bylo masivní fúzí grindcore, hardcore a punku. Výsledkem je pak ještě mnohem divočejší hudební nadílka, než kterou dokáže nabídnout ortodoxně pojatý grindcore. Jednotlivé skladby tak dostávají velmi silný náboj a šťávu a působí nesmírně svěžím dojmem. Přestože všechny jsou ve svém jádru stále grindové, kapela se nebojí překročit tu pomyslnou hranici, kde další hudební formy znamenají pouze ovlivnění či osvěžení, což má za následek, že nejednou slyšíme buď čistokrevný hardcore anebo jindy zase přímočarý punk. Nejmenších změn v porovnání s hudbou doznaly vokály, které ač působí mnohem variabilnějším a živějším dojmem, spoléhají na klasický rejstřík v podobě střídání growlingu s ječením a dalšími nepříčetně znějícími hlasovými polohami. Nahrávka je navíc opatřena krystalicky čistým a hardcoreově znějícím zvukem kytar, který tak působí velmi sevřeným dojmem. Na svou dobu a pro tento styl hudby to bylo originální řešení a ukázalo se, že spolupráce BRUTAL TRUTH + Colin Richardson byla šťastnou volbou.
Přiznám se, že první setkání s touto deskou pro mě znamenalo pocit mírného zklamání. Oproti mnohem ortodoxnějšímu debutu zůstala tato kolekce na několik prvních poslechů nepochopena. Čas však naplno ukázal její kvality a jen se potvrdilo, že novátoři to nemají vždy lehké. Ačkoliv se nejedná o nějaké revoluční dílo, musím uznat, že „Need To Control“ je nahrávkou originální, nadčasovou, invenční a samozřejmě výbornou. Klidně by mohla vzniknout i o deset let později a stále by působila moderním dojmem. Rest In Peace, BRUTAL TRUTH!
Masivní mozkový atak z dílny těch nejlepších ve svém oboru. Říkejte si tomu grindcore, brutální hardcore anebo metalový punk, ale hlavně se před tím mějte na pozoru. Tenhle hybrid i po více než deseti letech nakopává prdel se stejnou razancí a sílou, s jakou se na nás koncem roce 1994 přivalil.
1. Collapse
2. Black Door Mine
3. Turn Face
4. Godplayer
5. I See Red
6. Ironlung
7. Bite The Hand
8. Ordinary Madness
9. Media Blitz
10. Judgement
11. Brain Trust
12. Choice Of A New Generation
13. Mainliner
14. Displacement
15. Crawlspace
Evolution In One Take: For Grindfreaks Only! Volume 2 (live) (2009)
For The Ugly And Unwanted - This Is Grindcore (DVD) (2009)
Evolution Through Revolution (2009)
Choice Of A New Generation (1999)
Goodbye Cruel World (1999)
Sounds Of The Animal Kingdom (1997)
Kill Trend Suicide (1996)
Need To Control (1994)
Extreme Conditions Demand Extreme Responses (1992)
Datum vydání: Úterý, 25. října 1994
Vydavatel: Earache Records
Stopáž: 43:03
Produkce: Colin Richardson & BRUTAL TRUTH Studio: Baby Monster Studios & Platinum Studios (NY)
Doprdele to je dost dobrý
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.